Slovníček - SOPKA.CZ


banner


Helukabel





Slovníček pojmů


  All inclusive Animační program Apartmán
Bufet Cestovní agentura Cestovní kancelář
Cestovní pojištění Cestovní smlouva Charterový let
Čtvrtpenze Delegát Délka zájezdu
Fakultativní služby First minute Kategorie hotelu
Kombinovaná doprava Konfirmace (confirmation) Kontinentální snídaně
Last minute zájezd Letištní a bezpečností taxy Mansarda
Minimální počet účastníků No name hotel Odletová taxa
Pobytový zájezd Polopenze Povinné pojištění CK proti krachu
Poznávací zájezd Pravidelná linka Provizní prodej
Připojištění Přistýlka Příplatek za jednolůžkový pokoj
Skipas Spropitné Storno zájezdu
Studio Švédské stoly Transfer
Vízum Voucher Všeobecné smluvní podmínky
Zájezd Zájezd na míru Záloha

All inclusive volně přeloženo "vše zahrnuto". Tento systém používají především větší hotelové a plážové komplexy. Každý hotel si stanovuje jiné podmínky tohoto systému. Nicméně, pokud si zakoupíte pobyt all inclusive, máte většinou v ceně zahrnutou snídani, oběd, večeři, nealkoholické nápoje a neomezenou nabídku stravování během dne. Můžete využívat také široké nabídky sportovního zázemí hotelu jako je fitness, stolní tenis, nemotorové vodní sporty, tenis, squash atd. V každém takovémto hotelu je velmi široká nabídka animačních programů, diskoték, různých kurzů a kulturních programů. Doporučujeme ovšem nezobecňovat a velmi dobře se informovat o obsahu onoho "All inclusive" u Vašeho konkrétního hotelu, předejdete tak nedorozumění a zklamání.
 nahoru
Animační program větší hotelové komplexy mají týmy animátorů (konferenciérů), kteří mají za úkol bavit hosty a lákat je na nejrůznější sportovní a kulturní aktivity. Těchto aktivit se pak spolu s hosty účastní nebo přímo předcvičují.
 nahoru
Apartmán slouží většinou pro ubytování více osob. Jedná se o několik místností - kuchyň, obývací pokoj, ložnice.
 nahoru
Bufet viz švédské stoly
 nahoru
Cestovní agentura cestovní agentura nevytváří žádné produkty, zprostředkovává pouze prodej zájezdů jménem různých cestovních kanceláří. Slouží k tomu, abyste na jednom místě našli nabídky od mnoha cestovních kanceláří. Cestovní agentura nemusí být pojištěna a neodpovídá za prodávané zájezdy. V případě reklamace musíte vždy kontaktovat cestovní kancelář, která zájezd pořádala. Cestovní agenturu můžete použít pouze jako prostředníka. Pokud vám cestovní agentura dodává katalogy a jiné nabídky jen pod svým jménem, chová se v takovém případě jako cestovní kancelář a vy máte právo po ní chtít důkazy o tom, že k tomu má právo = koncesní listinu a pojištění ! Vyžadujte cestovní smlouvu a vyžadujte na svých cestovních smlouvách prohlášení : Tento zájezd je pojištěn v rámci zákona 159 a jeho pořadatelem je cestovní kancelář …(jméno pořadatele zájezdu).
 nahoru
Cestovní kancelář jediný oprávněný pořadatel zájezdu ! Ze zákona je jediným oprávněným pořadatelem zájezdu koncesovaná cestovní kancelář. Při prodeji zájezdu může být zastupována cestovní agenturou, ale cestovní agentura musí od počátku nabízet zájezd jménem cestovní kanceláře ! Ne tedy jménem svým ! Jako klient máte právo znát od první chvíle pořadatele zájezdu, a to především proto, abyste si mohli ověřit, zda je cestovní kancelář pojištěna, či ne. Především na internetu dochází k tomu, že do poslední chvíle vlastně nevíte, kdo je skutečným pořadatelem zájezdu a může se pak velmi snadno stát, že si koupíte nepojištěný produkt, za který potom nenese nikdo odpovědnost. Vyžadujte od počátku informaci o tom, kdo je skutečným pořadatelem zájezdu. Doporučujeme tedy zajímat se o to, zda cestovní kancelář pojištěna je či ne, a zda vaše cesta je zahrnuta do pojištění ! Množí se totiž na trhu případy, že cestovní kancelář je pojištěna, ale nabízí nepojištěné cesty (např. last minute nabídky zahraničních cestovních kanceláří apod.) Vyžadujte na svých cestovních smlouvách prohlášení : Tento zájezd je pojištěn v rámci zákona 159 a jeho pořadatelem je cestovní kancelář …(jméno pořadatele zájezdu). Často dochází k tomu, že na cestovní smlouvě je tolik jmen cestovních kanceláří a agentur, že vlastně nevíte, kdo je tím odpovědným pořadatelem a nemůžete si prověřit, zda je pojištěný, či ne.
 nahoru
Cestovní pojištění cestovní pojištění není povinné ale je velmi doporučováno při každé cestě do zahraničí. U některých náročnějších zájezdu a expedic požaduje cestovní kancelář od klienta doklad o pojištění. Některé cestovní kanceláře mají základní cestovní pojištění v ceně. Na trhu naleznete mnoho druhů a typů pojištění, záleží jen na vás a náročnosti vaší cesty. Pojistku můžete uzavřít například proti úrazu, nemoci, připojistit se proti ztrátě zavazadel, škodě na majetku, krádeži atd... U pojištění, které je již zahrnuto v ceně zájezdu, doporučujeme velmi pečlivě prostudovat jaké je krytí u takového pojištění. Některé CK ve snaze snížit náklady zahrnují do zájezdu pojištění, které téměř nic nekryje a používají jej spíše jako marketingový tah, než jako opravdovou snahu ochránit klienta. Nevyplatí se být líný a neptat se.
 nahoru
Cestovní smlouva je smlouva jako každá jiná. Dodavatel (ck) se zavazuje odběrateli (zákazník) k plnění služeb, které jsou ve smlouvě uvedeny. Proto si vždy velmi pečlivě zkontrolujte co podepisujete. Cestovní smlouva je v případě sporu velmi důležitým dokumentem a co je v ní uvedeno je závazné. Každá cestovní kancelář může mít jinou cestovní smlouvu, ale každá cestovní smlouva by měla obsahovat (kromě jiného) : · jméno cestovní kanceláře (pořadatele zájezdu) - pokud se vám zdá, že je cestovní smlouva plná různých jmen a že vám není jasné, kdo je vlastně pořadatelem zájezdu odpovědným za vaši cestu vyžadujte na svých cestovních smlouvách prohlášení : Tento zájezd je pojištěn v rámci zákona 159 a jeho pořadatelem je cestovní kancelář …(jméno pořadatele zájezdu). · U ubytovacích zařízení přesné jméno ubytovacího zařízení (pokud jej nevyžadujete, připravujete si tím problémy při případné reklamaci) · Termíny konání zájezdu · Druh dopravy
 nahoru
Charterový let "charter" znamená v angličtině "najmout". Jedná se tedy o nepravidelné lety, které se uskutečňují na základě požadavků nájemce. Tyto lety mají výhody i nevýhody. Mezi hlavní výhody patří samozřejmě nízká cena. Velkou nevýhodou je výrazně snížená garance doby odletu, délky letu, letového řadu a doby příletu. Protože mají pravidelné letecké spoje naprostou přednost, jsou to vždy charterové lety, které jsou odsouvány a v případě problému na letišti přicházejí na řadu jako poslední. Charterové lety nabízejí i menší pohodlí a rozsah služeb oproti pravidelným linkám, záleží však na tom s kterou společností cestujete. Charterové lety jsou praktické pokud letíte krátkou dobu (např. 3 hodiny). Zde hraje velkou úlohu i cena, která je na krátkých vzdálenostech na pravidelných linkách několikanásobně větší. Na delších trasách se ceny liší mnohdy minimálně. Ceny charterových letenek mnohdy klesají na neuvěřitelné částky a to díky nevytíženosti letadla. V takovémto případě se většině turistů vyplatí tuto službu využít i za cenu některých rizik.
 nahoru
Čtvrtpenze snídaně
 nahoru
Delegát zejména poznávací zájezdy jsou doprovázeny delegátem, který se o vás během celé cesty stará. U zájezdů na míru můžete dostat i místního delegáta, který mluví některým světovým jazykem. Zájezd je v tomto případě levnější než kdyby například jen se dvěmi osobami jel český delegát, kterému se musí zaplatit letenka, náklady na ubytování atd. V zemích do kterých jezdí mnoho turistů mají některé cestovní kanceláře delegáty po celou sezónu U pobytových zájezdů může tak delegát jen vyzvednou klienty na letišti a doprovodit je do hotelu. U autokarové dopravy může delegát - technický doprovod, doprovázet klienty jen během cesty a na místě je očekávat jiný delegát, který se o ně bude starat během pobytu. Každý klient by měl dostat telefonní číslo na delegáta, který je za něj zodpovědný. Cestovní kanceláře mají také v některých hotelích informační nástěnky, kde jsou veškeré informace o výletech, schůzkách atd.
 nahoru
Délka zájezdu zákon neukládá přesnou formulaci tohoto pojmu. Proto je třeba dát pozor a vnímat velmi pečlivě informace, které dostáváte. Zájezd na 9 dnů může ve skutečnosti být kratší než zájezd na 7 nocí. Stačí k tomu např. to, že cestujete někam, kam se letí přes noc. Odlétnete např. v pondělí (den 1.), ale na místo přilétnete až v úterý (spíte tedy první noc z úterý na středu) - domů odlétáte následující pondělí (vaše poslední noc byla z neděle na pondělí = 6 noc !) a přilétnete domů až v úterý, tedy 9 den. Pokud pak porovnáváte cenu zájezdu na 9 dnů a zájezdu na 7 nocí, zdá se vám zájezd na 9 dnů velmi atraktivní, protože vám nikdo neřekl a vám nedochází, že máte před sebou zájezd o jednu noc kratší ! Můžete tak dokonce často koupit zájezd dražší ! Doporučujeme porovnávat počet noclehů, to je jediné skutečné vodítko. Doporučujeme také, informovat se velmi přesně (popřípadě požadovat tuto informaci v cestovní smlouvě) o tom, kdy budete mít umožněn přístup na pokoj a kdy budete muset pokoj opustit. Jsou destinace kam přiletíte brzy ráno a odkud odlétáte v noci, a je velký rozdíl v tom, zda vás cestovní kancelář ubytuje ihned po příjezdu, nebo zda čekáte až do 2 nebo 3 hodin odpoledne. Stejně tak při odjezdu je velký rozdíl v tom, zda musíte opustit pokoj v poledne, nebo zda máte pokoj až do pozdního večera. I to může být skrytý rozdíl ceny. Prostě ptejte se co nejvíce, než se rozhodnete….
 nahoru
Fakultativní služby tyto služby nejsou v ceně zájezdu. Jsou to většinou výlety, které si můžete dokoupit na místě. Dejte si pozor, pokud se v programu poznávacího zájezdu objevuje mnohokrát fakultativně, zájezd může být ve výsledku o pěkných pár tisíc dražší.
 nahoru
First minute opak last minute. Pokud si zakoupíte zájezd s velkým předstihem můžete dostat výraznou slevu.
 nahoru
Kategorie hotelu v ČR nejsou zákonem dané podmínky, které musí být splněny, aby hotel obdržel určité označení kvality. Existuje 5 kategorií hodnocení - 1*, 2*, 3*, 4*, 5*, přičemž 5* je označení nejvyšší kvality. Je striktně dáno co musí hotel splnit, aby dostal označení 5*. Je například daná velikost pokoje, počet restaurací, vybavení hotelu atd. Nejvíce vyhledávané jsou turisty střední a vyšší cenové kategorie 4* hotely. Mají velmi dobrou kvalitu služeb a poměrně dobrou cenu ve srovnání s 5*. Hotely 3* jsou standardní kvality vhodné pro méně náročné turisty. Hotely 2* a 1* jsou určené opravdu jen pro přenocování a nemají téměř žádné zázemí. I tak se ale kvalita hotelů v různých zemích liší. Kvalita 3* hotelu v Dubaji se nedá srovnávat například s 3* hotelem v Tunisku. Proto je dobré se před každou cestou informovat zhruba o kvalitě místních ubytovacích zařízení a podle toho zvolit.
 nahoru
Kombinovaná doprava kombinovaná doprava se většinou skládá z dopravy autobusem a letadlem. Na cestě tam letíte a nazpět jedete autobusem nebo obráceně. Výhodou je poměrně dobrá cena v případě letecké dopravy a zlepšení kvality dopravy (autobusem jedete pouze jednou).
 nahoru
Konfirmace (confirmation) některé letecké společnosti vyžadují po klientovy většinou 24 hodin před odletem potvrzení již zajištěného rezervovaného místa. Požadavky jednotlivých leteckých společností jsou odlišné, doporučujeme informovat se u svého prodejce. Ptejte se, protože to co může být běžné pro vašeho prodejce nemusí být běžné pro vás, předejdete tak problémům, které vás mohou z neznalosti potkat.
 nahoru
Kontinentální snídaně většinou pouze míchaná vajíčka (popřípadě vařená vajíčka), plátek salámu a plátek sýra, doplněný marmeládou, máslem a pečivem. Většina kvalitních hotelových zařízení od tohoto způsobu snídaní odstoupila, ale zejména levná ubytovací zařízení v něm pokračují nadále.
 nahoru
Last minute zájezd neboli zájezd na poslední chvíli. Původně byl tento pojem používán na zájezdy, jejichž datum odjezdu bylo maximálně do týdne a ck měla ještě mnoho volných kapacit. Proto byla snížena cena a zájezd byl nazván last minute. Last minute zájezdy nabízeli především ck, které provozují charterové lety, jezdí svými autobusy nebo mají předplacené ubytovací kapacity a to z důvodů naplnění kapacit jak hotelu tak dopravního prostředku. V cestovních kancelářích, které využívají pravidelné linky byste se s tímto pojmem neměli vůbec potkat, protože letenky se rezervují až v případě projevení zájmu o zájezd. V dnešní době má ale většina turistů zafixováno "last minute = skvělá cena" a tak je pojmem last minute nazýváno kde co. POZOR last minute není žádný právní pojem a proto se na tyto zájezdy vztahují naprosto stejná pravidla jako na standardní zájezdy. Je proto nepřípustné aby ck nesdělila například klientovi jméno hotelu s tím, že se jej dozví až na místě protože si kupuje last minute. Při koupi last minute zájezdů máte stejná práva jako zákazník kupující si standardní zájezd. Tyto zájezdy mají své výhody i nevýhody. Výhodou je hlavně nízká cena. Ta však při podrobnějším pohledu nemusí být vždy tak výhodná. Protože se většinou jedná o velmi rychlé koupě pod hrozbou "za pět minut už nemusí být" nestačí si zákazník většinou zkontrolovat co kupuje a pak mnohdy zjistí, že nabídka byla sice výhodná při ubytování ve 4* hotelu ale už není tak výhodná při ubytování v1* hotelu, kam ho má ck právo, podle smlouvy kterou podepsal, přestěhovat. Pokud vám je jedno, kam pojedete na dovolenou, můžete najít opravdu velmi výhodné nabídky. Pokud již však máte konkrétní místo nedoporučujeme čekat na poslední chvíli protože se většinou nedočkáte. Doporučujeme velmi důrazně trvat na tom, že i pro tzv. Last minute zájezd bude sepsána řádná cestovní smlouva, a to včetně jména konkrétního hotelu, jeho klasifikace a typu stravování. Pojem Last minute nezbavuje cestovní kanceláře odpovědnosti ve vztahu k zákonu = klient je chráněn stejně jako každý jiný klient, ovšem jen v případě, že má sepsánu cestovní smlouvu !
 nahoru
Letištní a bezpečností taxy povinné poplatky, které musí zaplatit každý cestující leteckou dopravou. Výše letištních poplatků jsou zcela v pravomocích letišť jednotlivých zemích. Bezpečnostní taxy slouží k pokrytí zvýšené bezpečnosti při letecké dopravě, ke které se přistoupilo po teroristických útocích 11. září. Ve většině případů se tyto poplatky platí zvlášť, v některých případech jsou již součástí letenky.
 nahoru
Mansarda podkrovní apartmán
 nahoru
Minimální počet účastníků u vypsaných poznávacích zájezdů je mnohdy nutností aby se zájezdu zúčastnil určený počet osob. Jen v takovémto případě může ck garantovat uvedenou cenu zájezdu. Ze zákona ovšem pořadatel zájezdu musí již prodeji zájezdu uvědomit klienta o minimálním požadovaném počtu účastníků a je povinen tento údaj uvést v cestovní smlouvě. Dbejte na to, aby tento údaj byl v cestovní smlouvě uveden ! Pokud takový údaj do cestovní smlouvy uveden nebyl můžete se dožadovat realizace zájezdu i v případě, že jste jediným účastníkem ! Právo je v takovém případě na vaší straně ! Doporučujeme vybírat si spíše zájezdy, kde je menší minimální počet účastníků, naděje na realizaci je tak mnohem větší a i cestování v menší skupině je pohodlnější.
 nahoru
No name hotel podle zákona by měla každá cestovní kancelář sdělit klientovi jméno hotelu ve kterém bude ubytován a toto jméno napsat také do smlouvy. Ovšem pokud dobrovolně podepíšete smlouvu aniž byste znali jméno hotelu, je to vaše rozhodnutí. Nesmíte se ale potom divit a stěžovat si že tady teda svoji dovolenou trávit nebudete. Kdo dobrovolně kupuje zajíce v pytli, nemůže se divit, že je občas pytel prázdný.
 nahoru
Odletová taxa některé země vyžadují při odletu zaplacení poplatku. Jejich výše je různá a platí se buď v USD nebo v místní měně. Nezapomeňte se proto před cestou informovat o výše odletové taxy a uschovejte si dostatečnou hotovost.
 nahoru
Pobytový zájezd zájezd jehož cílem je většinou odpočinek. Důležité je v tomto případě dbát na to, abyste věděli vše o dopravě, transferech do hotelu, typu pokoje a druhu stravování a Doporučujeme také, informovat se velmi přesně (popřípadě požadovat tuto informaci v cestovní smlouvě) o tom, kdy budete mít umožněn přístup na pokoj a kdy budete muset pokoj opustit. Jsou destinace kam přiletíte brzy ráno a odkud odlétáte v noci, a je velký rozdíl v tom, zda vás cestovní kancelář ubytuje ihned po příjezdu, nebo zda čekáte až do 2 nebo 3 hodin odpoledne. Stejně tak při odjezdu je velký rozdíl v tom, zda musíte opustit pokoj v poledne, nebo zda máte pokoj až do pozdního večera. I to může být skrytý rozdíl ceny. Prostě ptejte se co nejvíce, než se rozhodnete….
 nahoru
Polopenze většinou snídaně a večeře, ale v některých destinacích je polopenzí míněna snídaně + oběd. Je tedy dobré se informovat dopředu, jaký typ polopenze je míněn.
 nahoru
Povinné pojištění CK proti krachu ačkoliv je toto pojištění lidově nazýváno "pojištěním proti krachu", nemá chránit cestovní kancelář pro případ krachu, ale má chránit klienta pro případ, že cestovní kancelář není schopna dostát svým závazkům vůči klientovi. Chrání tedy především klienta ! A to tak, že podle potřebnosti. Nejprve myslí na ty klienty, kteří jsou již na cestě. Ti mohou buď svou dovolenou dokončit, nebo se bezpečně vrátit domů. Ostatní klienti, kteří se teprve na cestu chystali a zaplatili cestovní kanceláři zálohu, nebo celý zájezd, jsou odškodněni pojišťovnou, a to až do výše pojistného plnění vyplývajícího ze smlouvy mezi pojišťovnou a cestovní kanceláří. Téměř nikdy to nebude celá částka, ale je to velmi významná pomoc. Doporučujeme tedy zajímat se o to, zda cestovní kancelář pojištěna je či ne, a zda vaše cesta je zahrnuta do pojištění ! Množí se totiž na trhu případy, že cestovní kancelář je pojištěna, ale nabízí nepojištěné cesty (např. last minute nabídky zahraničních cestovních kanceláří apod.) Vyžadujte na svých cestovních smlouvách prohlášení : Tento zájezd je pojištěn v rámci zákona 159 a jeho pořadatelem je cestovní kancelář …(jméno pořadatele zájezdu). Často dochází k tomu, že na cestovní smlouvě je tolik jmen cestovních kanceláří a agentur, že vlastně nevíte, kdo je tím odpovědným pořadatelem a nemůžete si prověřit, zda je pojištěný, či ne.
 nahoru
Poznávací zájezd zájezd jehož hlavním cílem je poznání. Doporučujeme dát veliký pozor na to, co je opravdu obsahem ceny. Stává se, že se popis zájezdu tváří tak, že všechno je v ceně, ale při pozorném čtení zjistíte, že si musíte platit vstupy do památek apod. Nešvarem je např. velmi chytře formulovaná věta : "Zbude-li čas uvidíme…., zbude-li čas navštívíme…" Většinou pak čas nezbude, a když zbude je vám řečeno, že tato památka právě protože, že nebylo jistě, zda na ní zbude čas, není zahrnuta v ceně a musíte si vstupné připlatit, popřípadě si připlatit za dopravu k ní apod. Musíte se naučit číst mezi řádky. Doporučujeme vzít si čistý papír a úplně primitivně si u jednotlivých nabídek vypsat, co je opravdu v ceně. Dalším nešvarem je, že u poznávacích zájezdů cestovní kanceláře neuvádějí jména ubytovacích zařízení. Zákon jim nařizuje je uvádět, ale bohužel tento předpis dodržuje jen málo z cestovních kanceláří. Nespokojte se s tvrzením "hotel turistické kategorie" nebo "3 - 4* hotely", požadujte přesná jména hotelů, tak abyste si mohli ověřit, kde vlastně budete bydlet. V ubytování je většinou "skrytá úspora" cestovní kanceláře v boji s konkurencí a téměř vždy je to na váš úkor. Kvalitní cestovní kancelář ví už dopředu, kde vás ubytuje a nemusí se stydět za to vás o konkrétním ubytování informovat. Vyžadujte to !
 nahoru
Pravidelná linka na pravidelných linkách se létá podle pevně stanovených leteckých řádů. Letecké společnosti, které lety provozují, se liší cenou i kvalitou. Ceny letenek jsou většinou vyšší než u charteru, na druhé straně je zde zaručeno větší pohodlí, větší rozsah služeb.
 nahoru
Provizní prodej jak cestovní kanceláře tak cestovní agentury mohou uskutečňovat provizní prodej. Cestovní agentura provizně prodává zájezdy cestovních kanceláří a cestovní kancelář může provizně prodávat zájezdy jiných cestovních kanceláří.
 nahoru
Připojištění ke standardnímu cestovnímu zdravotnímu pojištění existuje mnoho druhů připojištění, například proti stornu zájezdu, proti ztrátě zavazadel, proti škodě na majetku atd.
 nahoru
Přistýlka přenosné lůžko, kterým se dá dočasně zvýšit kapacita pokoje.
 nahoru
Příplatek za jednolůžkový pokoj příplatek, který je nutno zaplatit při obsazenosti dvoulůžkového pokoje pouze jednou osobou.
 nahoru
Skipas doklad, který opravňuje jeho držitele k určitému počtu hodin nebo dní lyžování. Pokud cestovní kancelář nemá skipas v ceně zájezdu je schopná sdělit ceny skipasu.
 nahoru
Spropitné v cizině a zejména v kvalitnějších hotelích je naprostou samozřejmostí spropitné, které je mnohdy jediným zdrojem příjmu dané osoby. Spropitné se dává nosičům zavazadel, číšníkům, průvodcům a také lidem, kteří vám z dobré vůle poradili nebo pomohli.
 nahoru
Storno zájezdu každá cestovní kancelář má právo stanovit si své podmínky storna zájezdu. Tyto podmínky by měly být vždy specifikované ve Všeobecných smluvních podmínkách dané ck, které byste si měli pečlivě prostudovat.
 nahoru
Studio je většinou jedna místnost s odděleným kuchyňským koutem.
 nahoru
Švédské stoly způsob podávání pokrmů. Pokrmy, od předkrmů po moučníky, nejsou servírovány, ale jsou "vystaveny" na velkých dlouhých stolech. Host si může naložit libovolné množství libovolného pokrmu a pokrmy různě kombinovat. Výhodou tohoto způsobu je obrovský výběr pokrmů, možnost ochutnání mnoha druhů jídel a zejména v exotických zemích můžete touto formou dokonale poznat místní kuchyni.Ovšem i u tzv. švédských stolů platí, že švédský stůl ve 3* hotelu není to samé, co švédský stůl v 5* hotelu !
 nahoru
Transfer neboli doprava z místa na místo. Zejména u leteckých zájezdů je mnohdy částka za transfer z letiště do hotelu a zpět nemalá a proto se informujte zda jsou v ceně zájezdu transfery započítány.
 nahoru
Vízum doklad, který vám umožňuje vstup do státu, který má vůči ČR zavedenou vízovou povinnost. Vízum lze získat na ambasádě dané země. Každá ambasáda má jiné podmínky pro udělování víz. Odkaz na visaservis v Sopce
 nahoru
Voucher poukaz na čerpání služeb. Při indivuálních cestách většina cestovních kanceláří vypíše zákazníkovi voucher, ve kterém je specifikováno na jaké služby má nárok (ubytování, strava, transfery...)
 nahoru
Všeobecné smluvní podmínky každá cestovní kancelář má právo stanovit vlastní všeobecné podmínky, které však nesmí být v rozporu se zákonem. Je velmi důležité si tyto podmínky prostudovat. Jsou zde uvedeny veškeré informace o účastnících smluvního vztahu o předmětu smluvního vztahu o jeho vzniku, cenové a platební podmínky, práva a povinnosti zákazníka a ck, podmínky zrušení a změn dohodnutého vztahu, podmínky odstoupení od smlouvy, reklamační podmínky atd. Podpisem cestovní smlouvy dané ck se také zavazujete k tomu, že souhlasíte s těmito podmínkami.
 nahoru
Zájezd vždy je kombinací dvou služeb (ubytování + doprava, ubytování + transfery....) Pouze na zájezd se vztahuje povinné pojištění ck proti krachu. Pozor tedy pokud si koupíte od cestovní kanceláře jen ubytování. Na tuto službu se v případě krachu ck pak nevztahuje její pojistka. Vyžadujte na svých cestovních smlouvách prohlášení : Tento zájezd je pojištěn v rámci zákona 159 a jeho pořadatelem je cestovní kancelář …(jméno pořadatele zájezdu).
 nahoru
Zájezd na míru v tomto případě se cestovní kancelář plně přizpůsobí požadavkům klienta. Klient si zvolí datum odjezdu, délku zájezdu, ubytovací kapacitu, program, stravování, cenový limit atd. Zájezdy na míru mohou být poznávací i pobytové. Ačkoliv to na první pohled může znít nelogicky tyto zájezdy vám kvalitní cestovní kancelář mnohdy nabídne za ceny, které jsou konkurenční. A v případě překročení limitu, lze zvolit například nižší kategorii ubytování, pozměnit trasu a to vše zdaleka ne na úkor kvality zájezdu. Zejména časově velmi vytížení lidé dokáží ocenit výhodu zájezdů na míru.
 nahoru
Záloha částka, kterou většinou skládáte při podpisu cestovní smlouvy. Její výše může být individuální, většinou je to ale 50% z ceny zájezdu. Doplatek je většinou požadován určitý počet dní před odjezdem. U zájezdů last minute se platí většinou celá částka zájezdu a to z důvodu brzké doby konání zájezdu.
 nahoru

Vyhledávání:


Chcete vědět o všem, co se děje na Sopce, první?
email  
heslo  
zapamatovat heslo

Nová registrace
Zapomněl jsem heslo
Chci změnit nastavení
Chci zrušit účet

Odkazy








HBT

Partnerské weby
CK Marco Polo - exotická dovolená snů | pobytové i poznávací zájezdy | zájezdy na míru | dovolená u moře Kvalitní zahradní nábytek www.africke-expedice.cz www.jizniitalie.cz www.calabria.cz

vyprodej

Ceská republika – cyklobalíčky – Shocart

Naše tipy

Slovensko
Slovensko
169,- Kč
51,- Kč

Řecké ostrovy
Řecké ostrovy
140,- Kč
88,- Kč

Slovensko
Slovensko
169,- Kč
51,- Kč


globus